Abonnement på SR-posten gir
deg mulighet til å lese vårt innhold digitalt via
datamaskin, mobiltelefon og nettbrett for deg og din husstand.
Digital tilgang er alltid tilgjengelig.
Abonnementet er bindende til det sies opp av abonnenten. Dersom betaling ikke foreligger innen
forfallsdato, vil abonnementet bli stoppet og faktura for eventuell
ubetalt periode vil bli sendt.
Abonnementet skal forskuddsbetales
og faktura for neste periode varsles i god tid før forfallsdato. Ved
betaling med ordinær papirfaktura påløper fakturagebyr.
Avtale om
AvtaleGiro gjøres via din bankforbindelse. Skjema for inngåelse av
AvtaleGiro-avtale mottas normalt sammen med papirfakturaen.
Alle
oppgitt priser gjelder levering i Norge inklusiv merverdiavgift. Utenfor
Norge gjelder særskilte vilkår. Ved prisendring vil den nye prisen
gjøres gjeldende fra tidspunkt for neste betalingsperiode.
Korte
stopp gir ikke fradrag i abonnementsprisen. Det kan ikke bestilles stopp
for abonnement i bindingstidstiden.
Etter angrefristloven kan
abonnenten gå fra avtalen uten å oppgi grunn innen 14 dager etter første
leveranse.
Om avisen uteblir på grunn av streik, lockout eller
andre leveringsproblemer, vil vårt erstatningsansvar begrense seg oppad
til det abonnenten har betalt for tilsvarende tidsrom. Forsinket avis
vil normalt ikke gi erstatning. Har du tilgang til avisen digitalt
erstattes ikke uteblitt papiravis ved eventuelle leveringsproblemer.
Partene
Selger er Stein Raaness AS, Kristoffer Robins vei 13, 0978 OSLO, mail@raaness.no, 93230042, Org.nr.: 928 684 806 og betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
Betaling
Selgeren krever betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.
Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.
Betaling kan skje med Stripe, Easy, Swedbank eller Vipps.
Klage
Om avisen uteblir på grunn av streik, lockout eller andre leveringsproblemer, vil vårt erstatningsansvar begrense seg oppad til det abonnenten har betalt for tilsvarende tidsrom. Forsinket avis vil normalt ikke gi erstatning. Har du tilgang til avisen digitalt erstattes ikke uteblitt papiravis ved eventuelle leveringsproblemer. Kontakt oss på
mail@raaness.no ved leveringsproblemer eller problemer med innlogging på nettavis.
Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no.